Stel: Je bent koffiebrander en je houdt van iedere koffieboon. Of je bent barista en haalt de beste smaken en aroma’s uit iedere koffieboon. Je levert altijd topkwaliteit. Je doel is om iedereen van mindblowing-koffie te voorzien. En dan blijkt: je bent niet de enige!

Er zijn nog meer mensen die de hele dag bezig zijn met de zoektocht naar de ultieme koffie. Barista’s met hun ‘godshot’ en koffieboeren met de grond, de planten, de zon en de maan. Koffiebranders die de groene koffie van de boeren veranderen in bruin goud.

Meer dan één aanbieder betekent: concurrentie. Er zijn boeken volgeschreven over strategieën om je concurrent een kopje kleiner te maken. Er van uitgaande dat je eerste doel is: het hebben van het grootste marktaandeel en eeuwige groei forever.

Maar wat als je doel is: iedereen de beste koffie laten drinken (forever). Dan heb je niets aan een concurrent zonder kop. Nee, dan heb je iedere ziel met hetzelfde doel nodig. Koffiebranders, barista’s en koffieboeren. En koffiedrinkers niet te vergeten.

Voeg alle kennis, energie en passie van de partijen met hetzelfde doel samen en je hebt….. Coffee Common. JA! Het bestaat.

Wereldberoemde koffiefreaks als Stumptown, Intelligentsia, Square Mile, Counter Culture en Has Bean nemen het initiatief om samen op zoek te gaan naar de waarheid van de meest gecompliceerde drank van de wereld. Het doel is een wereldwijd netwerk waarbij samenwerking ver voorbij concurrentie gaat. En dat zou zomaar meer omzet op kunnen leveren…