– “Hoe gaat het met je website?”

– “Hoe bedoel je? De website staat toch gewoon online.”

– “Ja, dat heb ik gezien. Maar doet ie ook wat je wilt?”

– “Geen idee. Hij staat er gewoon.”

 

Een website als kostenpost

Een website is voor veel koffiebedrijven een kostenpost. Soms zelfs een last.

Want ja, je moet er wel een beetje goed uitzien, online. En dat is lastig.

Voor je het weet, heb je een designer in de arm genomen. En een webbouwer voor de techniek. Ze maken er een kunstwerk van. Je bent online. Ook weer geregeld.

 

Een website als investering

Een website kan voor een koffiebedrijf ook een investering zijn. Een vaste kracht binnen het bedrijf. Meer omzet maken met een website is heel goed mogelijk, als je weet hoe dat werkt.

Voor je het weet, krijg je regelmatig gerichte aanvragen van nieuwe klanten. En bestellen bestaande klanten je producten en diensten via je website. Goed geregeld.

 

Beslissen wat je website moet doen voor je bedrijf

Bepaal welke functie (of taak) je website heeft, voordat je bedenkt hoe je website er uit moet zien. Vaak heeft een website meer dan één taak, bijvoorbeeld:

+ Informeren over locatie en openingstijden;

+ Reserveren;

+ Bestellen;

+ Delen van contactgegevens;

+ Vertellen wat het bedrijf doet;

+ Delen van nieuws;

+ Beantwoorden van veelgestelde vragen;

+ Verzamelen van e-mailadressen;

+ Verzamelen van feedback;

+ Verkopen van producten en diensten;

+ Laten zien van interieur/geven van sfeerbeeld;

+ Geven van prijsopgaven en offertes;

+ Promoten van nieuwe producten en diensten;

+ …………….

 

Een goede website voert zijn taken uit

Je website kan taken voor je uitvoeren als je ervoor zorgt dat hij daarvoor wordt gemaakt. Een mooie website hoeft nog niet een goede website te zijn. Een goede website hoeft niet mooi te zijn.

Welke taken voert jouw website al voor je uit? En welke taken zou hij nog voor je kunnen doen?

 

Zet je website aan het werk

Je website kan veel, maar niet zonder jouw hulp. Je zal aan de slag moeten gaan om van je website een onderdeel van je bedrijf te maken.

Als je meer wilt weten over hoe je website voor je kan gaan werken, blijf dan op de hoogte van de nieuwe Masterclasses die in het voorjaar van 2015 zullen starten.



Ja, houd mij op de hoogte
 
Voornaam
E-mailadres *
Je gegevens worden nooit gedeeld
 

 

Vind je dit interessant? Bekijk dan ook de Online Training 'Minder Klanten Mislopen in de Koffiemarkt dankzij een Overtuigende Homepage'.