Koffie is hot! Al jaren lijken koffiebars moeiteloos een plek in de stad te veroveren en stijgt het aantal freelance barista’s tot een waanzinnig niveau.

Koffie is hot! Toch is als jaren de hoeveelheid koffie die er in Nederland wordt gedronken stabiel. Het zijn de veranderingen in de markt die de ruimte creëren voor nieuwe ondernemers.

Groeiende markt voor kwaliteit

(Nieuwe) koffie-bars, -experts en -speciaalzaken hebben een geweldige kans om te profiteren van de veranderingen in de koffieconsumptie.

De verschuiving van ‘mainstream’ naar ‘specialty’ koffie legt een steeds groter wordende markt bloot.

De groep consumenten die geen genoegen neemt met gewone koffie groeit. Ze willen iets speciaals, iets wat goed is, zelfs het beste.

Waarom is je koffie beter?

Waarom zijn het dan toch de grotere (mainstream) koffiebedrijven die echt profiteren van de verandering in de markt?

Zij kunnen consumenten met storytelling, brandbuilding en technische ontwikkeling voldoende overtuigen dat hun product van bovengemiddelde en van bijzonder goede kwaliteit is.

Precies dat wat consumenten willen!

 

Zolang de gespecialiseerde koffie-ondernemer de consument niet goed kan OVERTUIGEN van de waarde van zijn kwaliteit, zullen de ‘grote jongens’ altijd blijven winnen.

 

Oneerlijke concurrentie!

Opboksen tegen marketingbudgetten die ver boven je jaaromzet liggen, dat lijkt onmogelijk.

Dagelijks horen en zien dat ‘ze’ de beste koffie hebben, terwijl het voor jou overduidelijk is dat dit niet waar is.

Het is frustrerend. En oneerlijk.

 

Geheim wapen

Er is iets wat koffieondernemers in handen hebben, waar de grote koffieconcerns jaloers op zijn.

Iets wat zij nooit kunnen krijgen, zelfs niet met miljoenen euro’s.

Het geheime wapen van de koffieondernemer is zijn unieke en persoonlijke expertise.

 

De waarde van je expertise

Iedere koffieondernemer heeft een unieke expertise.

Het is een misverstand dat je minimaal een Master moet hebben om expert te zijn. Of een bepaald diploma.

Je expertise is een unieke combinatie van je ervaringen, je kennis en je persoonlijkheid.

Expertise = ervaring + kennis + persoonlijkheid

 

Je expertise is goud waard. Nog meer dan het marketingbudget van Starbucks.

Met je expertise kan je je klanten altijd overtuigen van je kwaliteit en waarde. Eerlijk.

 

Wat is je expertise waard?

Waarschijnlijk kan je best een lijstje maken van je ervaringen, kennis en persoonlijke eigenschappen.

Maar HOE haal je waarde uit je expertise?

WAT is voor jou een goede volgende stap?

 

  • Wil jij inzicht krijgen in wat voor jou als (toekomstig) koffie-ondernemer een goede volgende stap is?
  • Meld je dan nu aan voor een gratis waardescan en bepaal jouw volgende stap als koffie-ondernemer.
  • De waardescan is een telefonische sessie van ongeveer 30 minuten met Moniek Smit.

 



Ja, ik wil een GRATIS persoonlijke waardescan
 
Naam
E-mailadres *

 

FOCUSDAG: ONDERNEMEN MET KOFFIE 2014