Bij online marketing denken veel ondernemers aan hun website, Twitter, Facebook en LinkedIn. Logisch, want dat is wat je van andere ondernemers ook ziet.

Succesvolle verkopers via internet hebben echter allemaal iets wat je niet kan zien.

 

Zonder goede fundering zijn je website en social media-activiteit zinloos

 

Jaren had ik een website, Twitteraccount en Facebookpagina die goed liepen. Veel traffic, veel reacties, veel volgers en veel likes.

Maar geen cent omzet.

Ik had jarenlang tijd, energie en aandacht gestopt in ‘mijn’ digitale paleis. Al die tijd had ik er geld mee kunnen verdienen. Als ik had gezorgd voor een fundering: de basis van online marketing en sales.

Mijn online paleis bleek tot dan toe een luchtkasteel te zijn.

 

De fundering: een maillijst

 

The Money Is In The List.

Met ‘The List’ wordt een e-maillijst bedoeld, je lijst met e-mailcontacten. Dit is op zich niet nieuw: vòòr het digitale tijdperk was de goedgevulde Rolodex goud waard.

Waardevolle contacten, mits goed onderhouden, zijn onmisbaar voor verkopers. Ook online. Het is de manier om direct contact te kunnen hebben met potentiële klanten.

 

Is je website een luchtkasteel?

 

Voor het digitale tijdperk waren ondernemers nog niet tevreden als ze hun folders hadden uitgedeeld. Ze wilden hun investering terugzien in de omzet.

Vandaag verwachten veel ondernemers te weinig van hun activiteiten op het internet. Vele zien hun zichtbaarheid op het internet als een noodzakelijke kostenpost. En niet als potentiële bron van omzet.

Met alleen een website en activiteit op social media, werk je hard aan een luchtkasteel, met slechts ‘likes’ en ‘shares’ als opbrengst.

 

Of is je website je digitale paleis (met fundering)

 

Je e-maillijst is als de fundering voor je digitale paleis, mits zorgvuldig opgebouwd.

Het paleis is zichtbaar voor iedereen, bijvoorbeeld je website en social media. Je fundering is grotendeels onzichtbaar, maar zorgt ervoor dat je paleis kan blijven floreren (en geen luchtkasteel wordt).

Online marketing en sales kan je al doen met alleen de fundering en een paar eenvoudige pilaren. Een website is niet eens altijd nodig. Hoe meer je met online marketing bezig wilt zijn, hoe meer je aan je ‘paleis’ kan bouwen.

 

Een compleet Online Marketing- en Sales-Systeem

 

Een e-maillijst, een website, social media…. HOE werkt dat precies voor je koffiebedrijf?

Als je meer omzet wilt halen uit je online activiteit, heb je een compleet Online Marketing- en Sales-Systeem nodig.

Als je binnen 1 dag wilt leren HOE dat systeem werkt en WAT je ervoor nodig hebt, geef dat dan aan via onderstaand formulier.

Je ontvangt dan binnenkort als eerste een uitnodiging voor een nieuwe Masterclass (met een beperkt aantal plaatsen)!



Ja, houd mij op de hoogte
 
Voornaam
E-mailadres *
Je gegevens worden nooit gedeeld