Over kiezen voor Slim Ondernemen in de koffiemarkt
Moniek Smit Coffee Consulting is proud to present the Barista Challenge.
The Barista Challenge helps professional baristas to share their craft and to learn from others.
The challenge is easy accessible for every professional barista in Europe, including a chance to win a trip to the final at World of Coffee 2015. Continue reading “Barista Challenge: Coffees of the Future” »
Hoeveel uren per week werk jij voor Facebook? Met gemiddeld ruim 18 minuten per dag krijgt Facebook veel van je kostbare aandacht.
Valt 18 minuten je nog mee? Vergeet niet dat dit geen 18 aaneengesloten minuten zijn. Tientallen keren per dag verlies je je aandacht door social media. Een verlies waar je ook best wat aandacht aan mag geven.
Hulde voor jou als je gaat voor je specialiteit, je signature, je vak.
Zelfs als je nog niet weet HOE je het beste kan maken en leveren, neem je met minder geen genoegen.
Je weet niet beter. Je weet alleen dat het altijd beter kan.
Bij online marketing denken veel ondernemers aan hun website, Twitter, Facebook en LinkedIn. Logisch, want dat is wat je van andere ondernemers ook ziet.
Succesvolle verkopers via internet hebben echter allemaal iets wat je niet kan zien.
Continue reading “Waarom je website nog niets kan doen voor je koffiebedrijf” »
– “Hoe gaat het met je website?”
– “Hoe bedoel je? De website staat toch gewoon online.”
– “Ja, dat heb ik gezien. Maar doet ie ook wat je wilt?”
– “Geen idee. Hij staat er gewoon.”
Continue reading “Doet je website wel genoeg voor je koffiebedrijf?” »
Een ondernemende koffiedame schreef mij laatst: “Moniek, je bent goed in het doden van de droom. En dat is juist een compliment!”
We hadden de dag daarvoor gesproken over het project waar door haar al veel energie in was gestopt. Aan het einde van dat gesprek was het project verleden tijd. Niet leuk, wel eerlijk.
Maar er was ook een nieuw idee, ontstaan na het beantwoorden van een paar eenvoudige vragen. Die vragen hadden de ondernemende koffiedame veel tijd, geld en energie kunnen besparen. Continue reading “Geweldig idee voor een koffieproject? Start nog niet!” »
Vaak krijg ik van ondernemers en managers in de koffiemarkt vragen over het kiezen van leveranciers van koffiebonen en koffie-apparatuur. Welke is de beste? Of: hebben ze nog de goede leverancier?
Welke leverancier moet je kiezen? De beste natuurlijk! Wat de beste leverancier voor jou is, bepaal je zelf.
Continue reading “Hoe kies je de beste leverancier in de koffiemarkt?” »
Januari is traditioneel de maand met horecabeurzen in Nederland. De grootste horecabeurs is Horecava in Rai Amsterdam. Van 12 tot en met 15 januari 2015 komen horecaprofessionals naar de Rai om nieuwe mensen, producten en ideeën te leren kennen.
Als je er nog niet eerder heenging: Horecava is te groot om in één dag alles te kunnen zien. Continue reading “#Horecava 2015, begin het koffiejaar goed!” »
Continue reading “Klaar voor het nieuwe jaar met een eigen jaaroverzicht” »
Iedere koffie-ondernemer kan gebruik maken van 24/7-hulp bij:
Continue reading “24/7-hulp voor iedere koffie-ondernemer” »