Op 3 juli 2012 presenteerden Douwe Egberts en Philips ‘het nieuwe Senseo’ aan de pers. Het gaat om een ware smaakrevolutie, intens en met een twist. 

De oplettende lezer weet dat ik groot fan ben van koffie. Veel lezers vinden Senseo geen koffie en halen hun neus ervoor op. Ik ontwijk het ook al sinds de introductie in 2001. Zestig procent van mijn landgenoten omarmden Senseo wel en dat merk ik iedere dag.

Met afstand de meest gestelde vraag (als het over koffie gaat): “Wat vind jij dan van Senseo?”.

Ik ben graag eerlijk en vertel dat ik het liever niet drink, maar benadruk altijd dat na de introductie van Senseo, koffie drinken in Nederland is veranderd en meer aandacht krijgt, in positieve zin.

Als de bedenkers van het product, waar meer dan de helft van Nederland dagelijks van geniet, met een revolutie komen, dan ben ik er bij. Ik wil weten wat we voorgeschoteld krijgen en vooral onderzoeken of mijn mening over Senseo bijgesteld kan worden. Negeren is voor mij geen optie, dat zou net zoiets zijn als een Koffie Top 100 samenstellen zonder de specialty coffee bars te bezoeken. Dan bekijk je de wereld met oogkleppen op en mis je de ‘big picture’.

Het nieuwe Senseo gaat uit van smaak. Een persoonlijke smaak die gedurende de dag varieert. Meer koffiesmaak mogen we verwachten van het nieuwe Senseo Lungo: meer intensiteit en aroma. Philips zet er de Senseo Twist voor in met opties om je koffie nog persoonlijker te maken. Het geheel is natuurlijk in een nieuw jasje gestoken.

De uitstraling van het nieuwe Senseo vind ik verbeterd. Smaak als uitgangspunt nemen vind ik prima en ook wel dapper. Ik hoop dat de consument het begrijpt en nog meer op smaak gaat letten.

 

De grote vraag is natuurlijk: is de smaak ook verbeterd? Lees de test.